Robootika töötoad 

Oli põnev ja tore ning tegus õppepäev. Mõned vahendid olid mulle juba tuttavad ja mõnda nägin esimest korda, mõne vahendiga olin kokku puutunud robootika koolitustel, aga oma majas neid ei ole. 

Mis sulle tegevuspunktide juures meeldis? 
Tore oli see, et peaaegu igas tegevuspunktis oli mingi ülesanne, mille pidi läbi tegema. Kui ei osanud vahendit kohe kasutada oli abi olemas ning asi sai selgeks. Vahendid olid kõik huvitavad ja võimaldavad palju erinevaid tegevusi kõigis valdkondades. Kahjuks ei jõudnud kõiki vahendeid läbi proovida. 

Milline vahend oli kõige kergem, milline kõige raskem ja miks? 
Kõige kergem oli Qobo tigu. Sellega toimetan ka rühmas. Lastele see ka väga meeldib just sellepärast, et ta teeb hääli ja helisid ning räägib. kõige raskem tundus minule iRobot Root kuna ei olnud sellest midagi kuulnud ega näinud. 
Koosta tegevuse kirjeldus kõige raskemana tundunud vahendi kohta kasutamiseks oma rühma/klassi lastega. 

Teema: Tunne tähti 
Laste vanus: 5-6 aastased. 
Eesmärgid: Laps tunneb õpitud tähti, kinnistab A, I, O, U, L ja N. 
Laps programmeerib roboti teekonna tahvelarvutit kasutades. 
Laps määrab paremat ja vasakut poolt ja orienteerub tasapinnal. 
Vahendid: Tähekaardid, iRobot Root, tahvelarvuti, plastiliin. 
Tegevuse kirjeldus: Lapsed istuvad vaibal. Õpetaja näitab juba õpitud tähti ja lapsed nimetavad neid. Lapsed nimetavad antud tähega algavaid sõnu. Laps nimetab alusele kirjutatud ühe tähe ning planeerib ja programmeerib tahvelarvutil roboti liikumise tee õige täheni. Programmeerimisel määrab roboti liikumiseks paremat ja vasakut poolt. Kui robot on täheni jõudnud, nimetab laps vastava häälikuga algavaid sõnu. Iga laps voolib plastiliinist enda valitud tähe milleni roboti juhtis. 
Laps võtab tagurpidi pööratud kaartidest ühe tähekaardi, nimetab selle tähe ning programmeerib roboti teekonna antud täheni.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Digipädevuse eneseanalüüs lähtuvalt DigCompEdu pädevusmudelist.