Digipädevuse eneseanalüüs lähtuvalt DigCompEdu pädevusmudelist.

 Digipädevuse eneseanalüüs lähtuvalt DigCompEdu pädevusmudelist



Lähtusin eneseanalüüsis DigCompEdu pädevusmudelist, kasutasin analüüsimiseks ka mõnda sellealast küsimustikku, et saada parem ülevaade. Küsimustike abil sain teada enda taseme hetkel ja saan sellest lähtuvalt seada endale ka eesmärgid edaspidiseks.

1. Kutsealane areng ja kaasatus
Pean ennast hetkel sellel alal tasemel A2 olijaks. Olen avastaja selles valdkonnas. Olen teadlik erinevatest digitehnoloogia võimalustest ning juba neid ka veidikene proovinud oma õppetegevustesse rakendada. Olen AHI- aineühenduse liige, et saada rohkem teadmisi erinevatest IKT võimalustest. Olen kursis, et saab luua erinevates keskkondades faile, kuhu saaks kirjutada korraga mitu inimest kuid ise neid veel loonud ei ole. Julgustamist vajan alati, eriti uute kogemuste puhul ning uute seadmete kasutamisel.
Tahaksin saavutada taseme B1, et mul oleks veel võimalusi saada rohkem kogemusi, millal ja kuidas kasutada ka erinevaid digilahendusi enda tegevuses.

2. Digitaalsed ressursid
Selles punktis tunnen end hetkel tasemel B1. Täiendan digitaalste vahenditega õppe-ja kasvatustegevust, ilmestamaks ja kinnistamaks õpitut. Olen kasutanud ja kasutan aktiivselt erinevaid digi-ja robootikavahendeid, mis on meie lasteaias olemas. Robootikavahenditest kasutan kõigerohkem Bee-boti ja Qobo tigu, digitehnoloogilistest vahenditest olen kasutanud video monteerimise rakendust FilmoraGo, pildi kollaaži tegemiseks PicCollage ja veel mõnda rakendust mille abil tegevusi huvitavaks muuta.
Eesmärgiks sean endale lisateadmiste omandamise erinevate digivahendite lõimimise kohta ja julgemalt uute asjade katsetamise. Sooviksin saada täiendust veel tasemele B1, et tunneksin ennast sellel tasemel kindlamalt kui seni.

3. Õpetamine ja õppimine
Tunnen, et siin olen tasemel A2, ehk ma alles avastan enda jaoks erinevaid digitaalsete vahendite õpetamise ja õppimise strateegiaid. Olen avastanud ja otsinud enda jaoks täiendavaid koolitusi ja neid läbides saanud juurde kindlasti rohkem enesekindlust ja teadmisi. Koolituste järel olen andnud ka väikese ülevaate saadud teadmistest oma kolleegidele. Kogun ideid ka erinevatest interneti põhistest allikatest, milliseid vahendeid kuidas lõimida ning kasutada. Eesmärgiks sean endale selle et, saavutada paremad teadmised digivahendite lõimimise osas. Kuidas ja milliseid vahendeid veel lastega kasutada ning vanematele tutvustada.

4. Hindamine

Selles punktis olen tasemel A1, ehk ma pole siiani ühtegi keskkonda kasutanud hindamiseks ja analüüsimiseks. Sooviksin saada rohkem teadmisi erinevatest hindamis ja analüüsimis võimalustest. Sooviksin saavutada enda jaoks taset A2 ehk avastada ja hakata kasutama erinevaid digitaalseid hindamise strateegiaid.

5. Õppijate kaasamine
Selles punktis tunnen ennast tasemel A1, avastan alles enda jaoks õppija keskseid strateegiaid digivahendite kasutamiseks. Õppijaid kaasan luues ise ülesanded ja tehes ettevalmistused. Lapsed ise erinevaid ITK vahendeid ei ole veel kasutanud nagu näiteks mingi kindla (KARU) asja otsimine internetist. Eesmärgiks on saada juurde lisaoskuseid, sest ei tunne ennast veel väga tugevalt sellel tasemel. Lasta ka lastel tegutseda ja saada uusi oskusi ja kogemusi.


6. Õppijate jaoks digipädevuste lihtustamine
Selles valdkonnas tunnen end tasemel A2. Julgustan õppijaid kasutama digitaalseid vahendeid.
Lõimin õppe-ja kasvatustegevusse erinevaid digivahendeid, et lapsed saaksid oskuseid arendada. Olen ka harva abistanud kaastöötajaid erinevate digivahendite kasutamisel, õppimisel ja lõimimisel. Minu eesmärk on jõuda tasemele B1. Saada juurde oksuseid, kuidas rakendada erinevaid digivahendeid tegevustesse, et soodustada õppijate digipädevuse arengut.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist