Digipädevuse eneseanalüüs lähtuvalt DigCompEdu pädevusmudelist.
Digipädevuse eneseanalüüs lähtuvalt DigCompEdu pädevusmudelist
Lähtusin
eneseanalüüsis
DigCompEdu
pädevusmudelist,
kasutasin
analüüsimiseks ka mõnda sellealast küsimustikku, et saada
parem ülevaade. Küsimustike
abil sain teada enda taseme hetkel
ja saan
sellest
lähtuvalt seada
endale
ka
eesmärgid
edaspidiseks.
1.
Kutsealane areng
ja kaasatus
Pean
ennast hetkel sellel alal tasemel A2
olijaks.
Olen avastaja selles valdkonnas. Olen
teadlik erinevatest digitehnoloogia võimalustest ning juba neid ka
veidikene proovinud oma õppetegevustesse rakendada. Olen
AHI-
aineühenduse liige, et saada rohkem teadmisi erinevatest IKT
võimalustest.
Olen kursis, et saab luua erinevates keskkondades faile, kuhu saaks
kirjutada korraga mitu inimest kuid
ise neid veel loonud ei ole.
Julgustamist
vajan alati, eriti uute kogemuste puhul ning uute seadmete
kasutamisel.
Tahaksin
saavutada taseme B1, et mul oleks veel võimalusi saada rohkem
kogemusi, millal ja kuidas kasutada ka erinevaid digilahendusi enda
tegevuses.
2.
Digitaalsed ressursid
Selles
punktis tunnen end hetkel tasemel B1. Täiendan
digitaalste vahenditega õppe-ja kasvatustegevust, ilmestamaks
ja kinnistamaks õpitut.
Olen kasutanud ja kasutan aktiivselt erinevaid digi-ja
robootikavahendeid,
mis on meie
lasteaias
olemas. Robootikavahenditest
kasutan kõigerohkem Bee-boti ja Qobo tigu,
digitehnoloogilistest
vahenditest olen kasutanud video monteerimise rakendust FilmoraGo,
pildi kollaaži tegemiseks PicCollage ja veel mõnda rakendust mille
abil tegevusi huvitavaks muuta.
Eesmärgiks
sean
endale
lisateadmiste
omandamise
erinevate digivahendite lõimimise kohta ja
julgemalt uute asjade katsetamise.
Sooviksin saada täiendust veel tasemele B1, et tunneksin ennast
sellel tasemel kindlamalt kui
seni.
3.
Õpetamine ja õppimine
Tunnen,
et siin olen
tasemel A2, ehk ma alles avastan enda jaoks erinevaid digitaalsete
vahendite õpetamise ja õppimise strateegiaid. Olen
avastanud
ja otsinud
enda jaoks täiendavaid
koolitusi
ja
neid
läbides
saanud juurde kindlasti rohkem enesekindlust ja teadmisi.
Koolituste
järel olen andnud ka väikese ülevaate saadud teadmistest oma
kolleegidele.
Kogun ideid ka
erinevatest interneti põhistest allikatest,
milliseid vahendeid kuidas lõimida ning
kasutada.
Eesmärgiks sean
endale
selle et, saavutada
paremad
teadmised
digivahendite lõimimise
osas.
Kuidas
ja milliseid vahendeid veel lastega kasutada ning vanematele
tutvustada.
4.
Hindamine
Selles
punktis olen
tasemel A1, ehk ma pole siiani
ühtegi
keskkonda kasutanud hindamiseks ja analüüsimiseks. Sooviksin
saada rohkem teadmisi erinevatest hindamis ja analüüsimis
võimalustest.
Sooviksin
saavutada
enda
jaoks taset A2 ehk avastada ja
hakata kasutama erinevaid digitaalseid
hindamise strateegiaid.
5.
Õppijate kaasamine
Selles
punktis tunnen ennast tasemel A1,
avastan alles enda jaoks õppija keskseid strateegiaid digivahendite
kasutamiseks. Õppijaid
kaasan luues ise ülesanded ja tehes ettevalmistused. Lapsed ise
erinevaid ITK vahendeid ei ole veel kasutanud nagu näiteks mingi
kindla (KARU) asja otsimine internetist.
Eesmärgiks
on saada juurde lisaoskuseid, sest ei tunne ennast veel väga
tugevalt sellel tasemel. Lasta
ka lastel tegutseda ja saada uusi oskusi ja kogemusi.
6.
Õppijate jaoks digipädevuste lihtustamine
Selles
valdkonnas tunnen end tasemel A2. Julgustan õppijaid kasutama
digitaalseid vahendeid.
Lõimin
õppe-ja kasvatustegevusse erinevaid digivahendeid, et lapsed saaksid
oskuseid arendada. Olen ka harva
abistanud kaastöötajaid erinevate digivahendite kasutamisel,
õppimisel
ja lõimimisel. Minu eesmärk on jõuda tasemele B1. Saada juurde
oksuseid,
kuidas rakendada erinevaid digivahendeid
tegevustesse,
et soodustada õppijate digipädevuse arengut.
Kommentaarid
Postita kommentaar