Nutiseadmed õppeprotsessis, kodune ülesanne


Tegevuse seos õppija digipädevusmudeliga

1. INFO- JA ANDMEKIRJAOSKUS

1.1 Õppija otsib eesmärgipäraselt infot ja materjale digikeskkonnast.

1.3 Õppija salvestab faile ja töötleb neid digikeskkonnas.

2. SUHTLUS JA KOOSTÖÖ DIGIKESKKONNAS

2.2 Andmete, info ja digisisu jagamine- Õppija jagab teistega tehtud töö sisu digikeskkonnas valides ise sobivad vahendid nt. kollaaz.

2.3 Kodanikuaktiivsus digikeskkonnas- Õppija kasutab digiteenuseid õpitu jagamiseks ja õpetajaga suhtlemiseks.

2.3 Koostöö digikeskkonnas- Õppija võtab aktiivselt osa meeskonnatööt, täites erinevaid rolle.

2.5 Viisakas käitumine digikeskkonnas- Käitub viisakalt kaaslastega ja arvestab kõikvõimalike eripäradega.

2.6 Digitaalse identiteedi haldamine- Õppija oskab kaitsta enda poolt loodud sisu ja teab ohte mis on digivaldkonnas.

3. DIGISISU LOOMINE

3.1 Digisisu arendus- Õppija teeb fotosid ja töötleb neid vastavalt vajadusele.

3.2 Digisisu kohandamine- Õppija muudab ja täiendab oma loodud tööd selleks sobivate programmidega.

3.3 Autoriõigus ja litsentsid- Õppija teab, et ainult tema enda tehtud fotosid ja kollaaze saab tema kasutada. Teiste tööde jaoks peab küsima nõusoleku.

4. DIGITURVALISUS

4.1 Digiseadmete kaitse- Õppija oskab kaitsta oma digiseadet ning käitub sellega heaperemehelikult.

4.2 Isikuandmete ja privaatsuse kaitse- Õppija teab, et teisi pildistades peab küsima nõusoleku neilt enne kui foto avalikustada.

4.3 Tervise ja heaolu kaitse- Õppija teab, et erinevate digiseadmete kasutamisega võivad kaasneda terviseprobleemid, või liiklusohtlikud olukorrad.

5 PROBLEEMILAHENDUS

5.1 Õppija teab, et digiseadet kasutades võib esineda tõrkeid, Gps- signaal ei tule korralikult ja seade ei tööta või töötab katkendlikult.

5.2 Digitehnoloogiate valik- Õppija valib oma tegevuseks sobiliku vahendi, et töö oleks tulemuslik. Veendub, et seade on laetud ja töökrras.

5.4 Digipädevuse hindamine ja arendamine- Õppija analüüsib oma tegevust, toob välja tugevused ja nõrkused, kuhu edasi aerneda.


Tegevuse seos õpetaja digipädevusmudeliga

1. KUTSEALANE ARENG JA KAASATUS

1.1 Suhtlus organisatsioonis- Suhtleb erinevate osapooltega digitehnoloogiliste vahendite kaudu.

1.3 Tööalane reflektsioon- Analüüsib tehtud tööd individuaalselt ja koos õpilastega.

1.4 Eesmärgipärane enesetäiendus- Arendab ennast pidevalt digitehnoloogia alselt.

2. DIGIÕPPEVARA

2.1 Otsimine, hindamine ja valimine- Otsib, hindab ja valib õpetamiseks sobiva õppevara või keskkonna.

 2.2 Loomine ja kohandamine- Loob ja kohandab õppevara vastavalt õppijate vanusele ja vajalikkusele.

2.3 Haldamine, kaitsmine ja jagamine- Hoiab õppevara korras ja kättesaadava kõigile kel vaja. Oskab õppevara sisu kaitsta.

3. ÕPPIMINE JA ÕPETAMINE

3.1 Õpetamine- Kasutab digiõppevara oma töö tõhustamiseks. Loob ja töötab välja oma õpetamis meetodeid.

3.2  Juhendamine- Juhendab ja nõustab õppijat.

3.3 Koostöös õppimine- Digitehnoloogia abil suhtlemine, koostöö tõhustamine.

4. HINDAMINE

4.1 Hindamismeetodid- Hindab tehtud tööde sobivust, fotode kvaliteeti.

4.2 Tõendusmaterjalide analüüsimine- Koos teistega tehtud fotode ja kunsti sobivuse analüüs ja arutelu kas on sobilik antud ülesande jaoks.

4.3 Tagasiside ja planeerimine- Tehtud tööde tagasisidestamine, kas oli raske, mis oleks võinud olla teisiti.

5 ÕPPIJATE VÕIMESTAMINE

5.2 Diferentseerimine ja individualiseerimine- Arvestab õppijate vajadusi ja eesmärke tööst lähtuvalt.

5.3 Õppijate üldpädevuste toetamine- Kaasab teised tegevusse uurimusliku töö eesmärgil.


Tegevuse seos õpetaja kutsestandard TASE 7-ga

1. Oskab hinnata ja arendada oma digioskuseid.

2. Peamiseks töövahendiks on digivahendid.

3. Hoiab ennast kursis õppimist ja õppija arengut puudutava terminoloogia, uuema teadmuse ja uuringutega; on teadlik digilahenduste kasutamise võimalustest ja sellega seotud riskidest õppimisel.

GPS- kunsti tausta eemaldus.

Kollaaž fotojahist.



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Digipädevuse eneseanalüüs lähtuvalt DigCompEdu pädevusmudelist.